Powered By Blogger

nuffnang

Thursday, December 20, 2012

Breakfast and childhood memory~

Dear blog,

Salam jumaat u olls.. Hari ni aku bangkit awal sangat sbb nk kna pi ambek IC baru kt JPN.. Aku ajak ayah teman aku nk pi JPN ni.. Sja la nak mengeratkan hubungan silaturrahim dengan ayah.. Kira father - daughter bonding la.. Al maklumlah aku sekarang dah jarang balik rumah.. So jarang la nk ada masa nk kuaq dengan ayah.. Ayah pon bz dgn kerja dia..  

Pagi ni kami p merempit berdua.. Malas nk nek keta.. Nnt susah dapat parking.. Sebelom pi JPN, ayah ajak mkn nasi lemak kt permatang rawa.. Aku pon layan ja la.. Then, aku pon order teh tarik kurang manis utk aku n kopi o utk ayah.. Sejak kebelakangan ni aku dok suka plak order teh tarik.. Pelik gila.. Nk ikotkan aku mencik gila minum air panas.. Hmmmm.. Peliks.. 

Anyway, bila teh tarik aku dah sampai.. Aku nk minum terus.. Tapi disebabkan teh tarik tu panas gila, so terbantut la niat aku nk minum.. Suddenly, aku teringan zaman childhood aku.. Kalo p rumah org, depa confirm2 akan served air panas.. Aku pulak kalot nk minum time tu jugak.. Kalo x dapat mula la nk men hentak - hentak kaki.. Hoho..

Mummy pulak mula la rasa nk melayang ja tangan dia kt aku dengan perangai aku yg super annoying.. Pastu ayah la yg bg idea.. Ayah akan tuangkan air panas tu dekat piring dia.. Then tiup 2 - 3kali then boley minum trus.. Very the old skool kn.. Haha..


No comments:

Post a Comment