Powered By Blogger

nuffnang

Sunday, June 26, 2011

Salam..
Rasanya dekat 5 bulan jugak la aku x update blog nih.. Hurmm.. Bukannya aku x banyak cerita, banyak tapi tu la aku skrg agak bz ckit.. Hari tu aku stop menaip pon disbbkan final exam aku dh nk dekat.. So nk x nk terpaksa la aku korbankn msa utk blog nih.. Anyway skrg aku kja dekat private hospital as clerk ja.. aku dh x tw nk kja apa.. Kalo dok umah bosan la plak, duit pon x masuk.. Last skali aku accept jugak offer kja nih, walaupon gaji dia x byk tp ckup la nk cover duit shopping aku kn..

Kali ni aku nk cerita pasal Fathers Day’s yang aku smbut dgn family aku.. Aku diberi tanggungjawab dalam bahagian makanan.. So smua kos mkanan aku yg handle, abg cap ngn abg mal pulak cover kos hadiah.. Mummy kna la tlg aku prepare makanan.. Kali ni abg apit x join, sbb dia dh di “UP” kn pangkat.. sbb dia skrg dh jadi kategori BAPAK jugak.. Congrats my bro.. Kitaorg doakan yg terbaik utk mu dan keluarga..
Apa2 event yg paling penting skali mst la mkanankan.. So kali ni menu ialah….

·         Domino Pizza
·         Donut (Special decoration from ME)
·         Pudding
·         Mee Goreng
·         Fries
·         Sausage (Faveret Naufal & Hannah)
·         Nasi Himpit (Faveret Ayah)

Hadiah plak kitaorg belikan kemeja utk ayah.. Sbb asyek kemeja yg sma ja ayah pki.. So mummy yg suggestkan utk bli kemeja.. Hurm seronok jugak la mlm 2 kami smbut Fathers Day’s.. Sepatutnya ada lg satu surprise utk WARGA FATHER mlm 2.. Tp bnda tergendala dsbbkan x ckup msa.. Cdey2.. Apa2 pon dikesempatan ini saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada smua yg terlibat semasa majlis itu dijalankan.. Terima Kasih Yaw!!

Last week aku tngok IMAM MUDA, tajuk diorg kali ni pasai WARGA EMAS.. Diorg diberi bapak angkat di salah sebuah rumah orang tua – tua.. Sayup ja aku tngok pakcik2 kat situ yg mengharapkan anak2 depa dgt melawat.. Sedih pulak tngok, ada jugak org sanggup hantar mak bapak depa kt rumah org tua-tua nih.. Apa la yg ssh sgt kawan2 nk jaga 2 org insan yg paling mulia ni? Setakat nk jga makan, pakai, mandi, and so on.. Org tua-tua ni kwn2 diorg x byk kerenah dh.. Kalo ada pon apa la sgt.. Diorg menjaga kita.. mendidik kita dan mcm2 lagi.. Tp ada mereka tuntut balasan yang ntah apa2? Mereka ni semua hanya nak kasih sayang daripada anak mereka sahaja.. X lebih dari itu..

Aku mengambil contoh yg terbaik adalah mummy.. Mummy aku ni boley jga arwah tok (mak kepada ayah) aku nih bertahun2.. Mkn, pki, berak, kencing, n etc.. Smua dia handledgn penuh kebersbaran.. Kdg2 2 bila time cuti sekolah semua org nk g brjalan2 tp mummy boley bsabar jga arwah atok kt umah ja.. Kawan2 org tua2 ni dh x lama dh.. ckup msa dia, dia pergi bertemu dgn penciptaNYA.. Mummy bg nasihat aku, kalo kita jga org tua kita ni byk pahalanya.. Tngok muka depa pon dh dpt pahala apa lg menjaga keperluan seharian mereka.. Kalo bukan kita yg menjaga mereka, sp lg kwn2.. Marilah kita renung-renung kembali dan sentiasa ingat sekarang ni smuanya dibayar CASH $$$$.. Kalo kita buat kt org, nnt ALLAH mesti bg balasannya.. Kadang2 2 balansanya bukan kna 2ggu smpi kt akhirat, tp kalo kehendak dia sekarang pon boley jadi.. Jadi SAYANGI lah ibu bapa kita selagi mereka masih ada..



Happy Belated Fathers Day’s specially to Ayah (ABU BAKAR EUSOFF), BAPAK (AZEHAR EUSOFF), ABAH 1 (AZMAN EUSOFF), ABAH 2 (A’AZELAN) n the last but not least ABAH 3 (AHMAD AFIF ABU BAKAR).. Serta seluruh BAPA – BAPA di Malaysia.. 

No comments:

Post a Comment